لیلا کوه

 سطح برنامه: کوهپیمایی سبک

هدف: کوه پیمایی تا قله و دکل مخابراتی عطا کوه
ارتفاع مبدا: -20 متر
ارتفاع قله: حدود 700 متر
تعداد نفرات شرکت کننده: ٣ نفر
زمان صعود: از میدان لیلا کوه: ١.۵ ساعت
زمان فرود: از مسیر فرعی: ١.۵ ساعت

شهرستان لنگرود با ارتفاع -20 (منفی) متر از سطح دریا در شرق استان گیلان و در 60 کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

لیلا کوه منطقه و محلی‌ست در جنوب غرب لنگرود که یکی از مناطق گردشگری این شهرستان میباشد. بخاطر وجود قهوه خانه و قلیان سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه ها، لیلاکوه امروزه تبدیل به قطب قلیان سرای استان گیلان شده است.

از میدان فرمانداری لنگرود تا میدان لیلا کوه حدود 3 کیلومتر جاده آسفالته میباشد که این جاده به سمت روستای پرشکوه و بعد از آن به بخش کومله میرسد.

یک جاده خاکی که از میان باغهای سرسبز چای میگذرد، میدان لیلا کوه را به خط الراس عطا کوه میرساند. در این جاده در فصل برداشت چای ماشینهای مخصوص دو دیفرانسیل میتوانند تردد کنند. با یک ساعت پیاده روی در این جاده میتوان به خط الراس عطاکوه رسید و با نیم ساعت پیاده روی در مسیر پاکوب خط الراس که از میان باغهای چای و جنگل میگذرد، میتوان به قله عطا کوه رسید.

قله عطا کوه به ارتفاع تقریبی 700 متر (ارتفاع سنجی با Goole Earth) از سطح دریا مرتفع ترین قله منطقه لنگرود و لاهیجان میباشد که از شمال شرق به شهرستان لنگرود و از شمال غرب به شهرستان لاهیجان مشرف میباشد.

بر روی این قله دکلهای مخابراتی رادیو تلوزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه و بومیها این قله را دکل مینامند. برای صعود به قله مسیرهای متعددی از لنگرود در دسترس میباشد که معروفترین و عمومی ترین آن جاده لیلاکوه و از میدان لیلا کوه میباشد.

تصویر شماره ١:

موقعیت قله عطا کوه و معرفی مسیرهای منتهی به آن

برای دیدن عکس در سایز بزرگتر آنرا سیو کرده و از روی سیستم خود مشاهده فرمائید.

عطاکوه - لیلاکوه  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: طبیعت ، ،
برچسب‌ها: